dissabte, 10 de maig del 2014

Dòlmens a La Selva de Mar I

Hola de nou!!

Aquesta excursió no la vam preparar tant com ens hauria agradat... però això de preparar-ho, hi ha vegades que ni ho pots controlar ni saps com acabarà... així doncs, reptem a la sort i anem una mica a l'aventura. Ja us dic jo que les vam passar magres aquest dia!!!

Ens dirigim cap a La Selva de Mar, deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha just entrar al poble. El travessem seguint les marques grogues del camí, tot agafant direcció a l'església de Sant Sebastià.

Un cop arribats a l'església, ens desviem pel camí que surt a mà esquerra. Porta al molí i al salt d'aigua, que no rajava res de res, per cert. Tirant cap al salt poc després de creuar la riera per un pontet, surt un corriol a mà esquerra tot pujant el turó, l'agafem i a dalt de tot connecta amb un camí més ample on tornem a veure les marques verdes i grogues del PR. Seguim pel camí direcció Mas Estela, el qual deixarem a l'esquerra seguint el camí, cada cop més costerut, però bastant maco tot i la falta de vegetació exuberant, a causa dels continus incendis que ha patit la zona.

Seguim amb l'ascens a la muntanya i passem aquesta cabana de pastors, seguint pel que és, ara sí, un corriol ben costerut. Seguidament, continuem l'ascens per arribar-nos fins a la font Rovellada, de la qual no vam fer cap fotografia, però vaja seguint el camí passes per sobre de l'aigua, i juro que està ben rovellada.

Seguim la pujadeta, ja una mica cremats de tant desnivell, i ens trobem amb una clariana amb unes vistes magnífiques!! No ens parem gaire, teníem ganes d'acabar el fort pendent. De fet suposo que per això no vam fer foto de la font, volíem acabar!!!!

Un cop arribats aquí, per variar, seguim pujant molt abruptament, fins arribar al dolmen de Quindals o del Pla d'Estar. Impressionants vistes des del dolmen cap El Port de la Selva i La Selva de Mar!!!

Aquest megàlit data d'entre el 4000 - 3500 a.C. i les seves dimensions són de 2 metres de longitud, 1.40 d'amplada i d'1.55 metres d'alçada. El seu túmul està molt deteriorat, encara que a dia d'avui, queden restes a l'est, i al sud  del megàlit.

Seguim l'ascens, que tenim previst anar a visitar 4 dólmens i un menhir caigut, ja de baixada... què somiatruites que som!! Ho dic perque ara va venir la part més dura de l'ascens. Vam arribar a un punt que ja no sabies cap on anar, només miraves a terra i "caminaves"... en part millor, perque vas carenant les muntanyes amb desnivells considerables als dos costats (donava "canguelo"), fins arribar al castell enrunat de Sant Salvador, una fortalesa medieval, molt deteriorada, però força curiosa.

Just sota d'aquesta construcció medieval, és el monestir de Sant Pere de Rodes i un petit poblat, també, tots dos d'època medieval. En arribar a aquest punt, ja vam decidir d'anar fent via cap el cotxe, tot i que gairebé al camí de baixada fins al cotxe teníem la resta de megàlits que volíem veure, però el desnivell havia pogut amb nosaltres, i ja no dic res, quan va començar a plovisquejar, anem cap a casa!!!